תוכן עמוד זה פוגע בך? דווח לנו


מדריך להכנת מפה בקונטר

מדריך לבניית מפות ל-CS 1.6:



תורגם מהאתר
www.fpsbanana.com.


תוכנות שנדרשות לבניית המפות:

Valve Hammer Editor 3.4:
http://www.fpsbanana.com/mirrors/quickdl/1.../hammer&ext=zip

או

Valve Hammer Editor 3.5:
http://www.fpsbanana.com/mirrors/quickdl/1...build04&ext=zip

CS 1.6 FGD
GCFScape
ZHLT 2.5.3


חלק א':


כנסו לתוכנה Valve Hammer Editor, ועשו כך:

user posted image
במקום המילה CS, בשדה הראשון תוכלו להכניס כל מילה שבאה לכם.

בשדה השני, אתם צריכים להזין קובץ FGD, לכן, חפשו אחד בתיקיה:
C:Valve Hammer Editorfdgcounter-strikefolder
אם אין לכם קובץ כזה, כנסו ל
כאן.

בשורה השלישית לא צריך לשנות כלום, ראו תמונה.

בשורה הרביעית, הזינו את המילים כמו בתמונה.

בשורה החמישית, התיקיה שעליה מדובר היא:
C:Program FilesValveSteamSteamAppsusernamecounter-strike

בשורה השישית:
C:Program FilesValveSteamSteamAppsusernamecounter-strikecstrike

בשורה השביעית:
C:Program FilesValveSteamSteamAppsayantcounter-strike

בשורה השמינית, קובץ RMF מהתיקייה:
C:Program FilesValve Hammer Editormaps

חלק ב':

עכשיו נעבור סעיף בתוכנה ל: Valve Hammer Editor>>build porograms
לסעיף זה אתם צריכים את התוכנה
Zoner's Tools.

שימו לב לתמונה הבאה:

user posted image

ב-7 השדות שלכם הזינו את הפרטים הבאים:
1: הקובץ שנקרא CS אם ככה קראתם לו בחלק א'.
2: הזינו את קובץ ה-hlcsg.exe מהתיקיה:
C:Program FilesValve Hammer Editortoolshlcsg.exe
3: הזינו את קובץ ה-hlbsp.exe מהתיקיה:
C:Program FilesValve Hammer Editortoolshlbsp.exe
4: הזינו את קובץ ה-hlvis.exe מהתיקייה:
C:Program FilesValve Hammer Editortoolshlvis.exe
5: הזינו את קובץ ה-hlrad.exe מהתיקייה:
C:Program FilesValve Hammer Editortoolshlrad.exe
6: ה-"Place the compiled maps in this directory before runnnig the game" צריך להיות ב:
C:Program FilesValveSteamSteamAppsusernamecounter-strikecstrikemaps


חלק ג':


Valve Hammer Editor>>Textures:
בחלק זה מותר ליוצר מקסימום 7 טקסטורות, יותר מזה יגרום לבעיות.
פתחו את הקבצים: GCFScape ו-counter-strike.gcf מהתיקייה:
C:Program FilesValveSteamSteamApps
אם אין לכם GCFScape השיגו אותו מ
פה.

פתחו 7 קבצי wad, לא משנה איזה, למשל: cs_dust.wad, cs_cbble.wad.
למתחילים-לא לגוע ב-custom textures.

שימו את קבצי ה-WAD בתיקיית ה-cstrike שלכם.
עשו בתוכנה Add WAD והעלו את הקבצים מתיקיית ה-cstrike.

תמונה לדוגמה:
user posted image 


חלק ד':

עכשיו כנסו ל-Valve Hammer Editor, ובחרו ב-File > New.

user posted image

מדריך לתוכנה:
חץ אדום: כלי בחירה.
זכוכית מגדלת אדומה: מכוון את הזום על התמונה.
מצלמה אדומה: מאפשר לראות את המפה ב-3D.
פנס: מאפשר לשנות פרטים כמו מיקום הקבוצות במפה.
כלי של הבלוק: מאפשר ליצור קירות ורצפה במפה.
בלוק משובץ: מאפשר לבחור את טקסטורת הקירות והריצפות.
הבלוק החום: מאפשר ליצור פנים מסויימות לחפצים.
סימון אדום על הבלוק החום: מאפשר להזיז דברים, כמו למשל המיקום של הטמנת הפצצה.
חצי בלוק, עם כיסוי צהוב: מאפשר למחוק בלוקים-רצפות, קירות...
ריבוע תלת מימד: מאפשר להשפיע על הנקודה הכי גבוהה (לא ממש הבנתי, או שמדובר על גגות, או שמדובר על הגבולות האוויריים של המפה).
הכלי האחרון: מגדיר את המיקים של הדרכים והשבילים.

*אם תירגמתי משהו לא נכון תתקנו אותי.

תמונה:

user posted image


איך לבנות מים במפה שלכם, לפי שלבים:
1: הניחו סלע מוצק איפה שאתם מעוניינים ששם יהיו המים שלכם.
2: סמנו אם החץ האדום (המדגש) את כל הסלע, ובחרו בטסקטורת המים-water texture.
3: הדגישו את כל הבלוק, לחצו CTRL+T ובחרו ב-Func_Water.
4: עכשיו יש לכם מים:
Render Mode: Additive
FX Amount: 255
Wave Height: 1 (אחד=גל הכי חלש, 3=הכי חזק).
עשיו תוכלו לבחור את צבע המים...

*שימו לב כך גם ניתן לעשות דברים כמו לבה, בוץ וכדומה.

--------------------------------------

איך להוסיף נשקים למפה לפי שלבים:
1: בחרו את הכלי: entity.
2: ברשימה שבצד ימין, בחרו את האפשרות: "Armoury Entity".
3: לחצו איפה שאתם רוצים שהנשק יהיה.
4: לחצו מקש ימיני על הכלי שעליו מדובר ואז "properties".
5: לחצו על האפשרות "item" כדי לבחור באיזה נשק שאתם רוצים לשים במפה.

----------------------------------

איך ליצור כלי רכב לפי שלבים:

user posted image

1: צרו רכב, והסתכלו עליו ממבט על (עליון).
2: בחרו את מברשת המוצא, וצרו בלוק במרכז הרכב, בדקו שהעובי והאורך של הבלוק תואם לגודל הרכב.
3: מברשת המוצא, היא הציר של הרכב שאתם רואים בתמונה.
4: בחרו כל פיסה ברכב שלכם, עם בלוק המוצא.
5: עכשיו כשהכל מסומן, בחרו באפשרות func_vehicle של הכלי entity.
6: הפכו את הבלוק שבמרכז המכונית לבלתי נראה (זה יקרה אוטומטית).
7: לחצו על המקש הימיני עם הכלי entity ובחרו ב-properties, והזינו את הפרטים הבאים:

Vehicle name - car1
Render FX - Normal
Render Mode - Normal
FX Amount - 255
FX Color - 0 0 0
Pitch yaw Roll 0 0 0
First stop target - Stop 1
Vehicle name - car1
Render FX - Normal
Render Mode - Normal
FX Amount - 255
FX Color - 0 0 0
Pitch yaw Roll 0 0 0
First stop target - Stop 1 - אין מה לעשות עם זה, זה נקבע אוטמטית.
width of vehicle כנ"ל.
height above track -10 אבל יכול להיות שתצטרכו לשנו את זה.
Initial Speed - 0
Speed - 600
Acceleration 1-10 - 8
Damage on crush - 50
Volume - 8
Bank angle on turns - 0
Minimum light level -השאירו את זה ריק.

8: עשו כמה דרכים, ע"י קביעת ה-entity ל-path_track:
path_track 1 (stop 1 in pic)

name - stop 1
next stop target - stop 2

path_track 2

name - stop 2
next stop target - stop 3

user posted image

user posted image

יצירת דלת:
צרו במפה שלכם בלוק.
לחצו מקש ימיני ואז create object.
בחרו את הדלת עם כלי החץ האדום.
לחצו Ctr+T, וקראו לזה בשם כלשהו.
צרו קיר קטן חדש, ולחצו שוב על Ctr+T.

-----------------------------------------

מדריך ליצירת סולמות לפי שלבים:
1: תחילה בחרו ב-ladder texture:
user posted image
2: צרו בלוק קטן שיהפוך להיות הסולם, ציירו אותו על 4 ריבועים מהרשת של הרקע:
3: לחצו CTRL+T ובחרו ב-FUNC_WALL
4: בחרו באפשרויות שמסומנות בתמונות הבאות:
user posted image

user posted image

5: הסתכלו על מה שעשיתם.

6: ראו:
user posted image

------------------------------------------------

מדריך ליצירת זכוכית:
צרו בלוק, ועשו לו טקסטורת זכוכית (AAA):
user posted image
בצד ימין, תראו את כל הקסטורות של הקופסות, אם לא, לחצו Shift+A.
לחצו על browse, וב-filter-GLASS. ועשו GLASS_BRIGHT:
user posted image
בחרו את מברשת הזכוכית, והזינו את הטקסטורה:
user posted image
מקש ימיני עם העכבר>Tie to Entity. קבעו את זה כ-Render Mode. אל תסגרו את החלון הזה!
חפשו- (FX Amount (1-255. וקבעו את זה כ-100:
user posted image
user posted image
user posted image


איך לבנות מפת גלישה:
פתחו מפה חדשה, וקבעו את ה-grid size ל-16^3.
קבעו את המברשת כ-8x16x48.
user posted image
השתמשו ב-vertex manipulation כדי למקם את הקצה העליון במרכז הבלוק.
user posted image
עכשיו, הטו את הבלוק עם המברשת...
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image