יוביסופט ללא ספק משחקת אותה, החברה הזו שהולכת וגדלה, מצליחה להוציא תחת ידיה משחקים בעלי שם, שעושים כותרות גדולות וזוכים לציונים גבוהים, ובעוד שהחברה כבר התרגלה להוציא המשכים לאותם סדרות נערצות, עושה רושם שהנה מגיע לו משחק חדש שיתחיל שושלת חדשה ובתהליך גם יגנוב את אור הזרקורים משאר משחקי החברה. המשחק המדובר הוא Assassin's Creed. ב-Assassin's Creed אנו נכנס לנעליו של אלתייר (Altair) מתנקש אקרובטי וזריז, חמוש כמה נשקים -בלהב קטלנית אותה הוא מסתיר על פרק היד, חרב גלויה תלויה לו על האגן, ואשפת חצים לגבו, עם קשת כמובן, מתנקש שמקבל עליו מטלות קשות והולכות. על פי יוצרי המשחק, באותן שנים, חברים באגודת המתנקשים פעלו לחיסול דמויות מפתח שאיימו על השלום האזורי. בתור אלתייר עלינו לפעול להתנקש באנשים שגורמים שפיכת דם מיותרת, ושגורמים ללחימה וכתוצאה מכך לסבל של האזרחים להימשך. עכשיו שאנחנו יודעים שיש לנו מטרה חשובה, בואו נדבר על מה שבאמת חשוב ומדהים במשחק: האקרובטיקה, האינטרקציה עם הקהל, מיגוון האופציות שעומדות לרשותנו וכמובן הגרפיקה. מסתבר שבשנתיים האחרונות הקבוצה שעשתה את הנסיך הפרסי: חולות הזמן (Prince of Persia: Sands of Time) המופתי, היא הקבוצה שאחראית לפיתוח של משחק זה, ועל כן אין פלא שהוא כה מדהים, וגם אין פלא לדמיון החלקי לנסיך הפרסי. גם כאן, כמו בנסיך הפרסי, אלתייר הוא אדם בעל כישורים אתלטיים יוצאי דופן. בעוד שחלק מהכישורים נזהה מיד, כמו ריצה על הקיר והיתלות על קצהו, לגיבור שלנו יש גם מהלכים משלו כמו היכולת לטפס על סוסו על מנת להגיע למקומות גבוהים יותר, וכאן נכנס לפעולה המנוע המדהים של המשחק שתוכנן כך שכל זיז בולט יהיה ניתן לטיפוס, כלומר מה שנראה לכם שתוכלו לטפס עליו, באמת יהיה כזה. המשחק עצמו מתרחש אי שם במאה ה-12, בתקופת ריצ'רד לב-הארי ולרשותנו כשחקנים יעמדו כמה ערים שונות כגון ירושליים ודמשק לשוטט ולהתנקש בהן. הנקודה המאד חשובה כאן היא עד כמה עולם המשחק פתוח! משימה בנויה למעשה מתיכנון הכניסה לעיר שאליה תוכלו להיכנס ממיגוון מקומות ללא מסלול קבוע מראש, התקרבות לקורבן הנבחר תוך התערבות או אי התערבות באירועים אחרים שקורים במהלך הזמן שאתם בעיר, ההתנקשות עצמה, ובריחה מהמקום הומה האנשים ללא פגע. כל זה תלוי בנו ובדרך שנבחר וכאן טמון חלק מהיופי, אם נרצה נוכל להיכנס עם כל ה"תותחים שלופים", כלומר לנסות לחסל את המטרה ללא חשאיות - אבל בעוד שאלתייר הוא לוחם מעולה, גם לו יהיה קשה לחסל עיר שלמה של שומרים שצובאים עליו, שלא לדבר על כך שעם ההמון מסביבו יתערב, בכלל חוסלו כל סיכוייו של אלתייר לצאת בחיים. לפיכך אופציה נוספת ולרוב קלה יותר, היא חשאיות, התערבבות בקהל, התקרבות למטרה ללא משיכת תשומת לב, חיסול המטרה ואז בריחה כל עוד נפשנו בנו, כשגם כאן יש תלות בכל מיני גורמים, ולהלן כמה דוגמאות: אם פגשנו כמה עולים לרגל ועזרנו להם במשימתם להפיץ את הבשורה (בדרך זו או אחרת) אז הם ייתנו לנו להטמע בתוכם, מה שייקל עלינו להתערבב בקהל ולהתקרב למטרה יותר בקלות, אם לעומת זאת בחרנו לא לעזור לכנופיית רחוב מסויימת או שאפילו עמדנו בדרכם, נגלה שבעת שאנו בורחים לאחר שביצענו התנקשות, אותם חברי כנופיה ינסו לפגוע בנו ולהשיב לנו על חוסר ההיענות שלנו לעזור להם מקודם. אבל כאן לא מסתיימת הייחודיות של Assassin's Creed. יש לנו עדיין את האינטראקציה עם הקהל - דבר ראשון שחשוב לציין הוא שמעולם לא הסתובבתם במקומות הומים כל כך ומלאים בכל כך הרבה פרצופים שונים (ולא כפילים של אותו אדם כפול 300), דבר שני היא הדרך בה אנו מפלסים את דרכינו בין עשרות ומאות האנשים. כשנוביל את אלתייר בצורה רגועה דרך הקהל, נראה איך הוא מזיז את האנשים הצידה מדרכו, ממש כמו שחלקנו עושים במציאות בשוק הומה אדם, אבל אם נהיה בלחץ או שננסה לפלס דרכנו במהירות תוך שאנו דוחפים אנשים בגסות, נמשוך אלינו תשומת לב, הקהל יתחיל להתבונן בנו, לזוז מדרכנו ואפילו להחזיר לנו. אם לדוגמא נכה עובר אורח, נראה איך חלק מהאנשים משתופפים, חלקם צורחים, וחלקם בורחים, המשך של אותה ברוטליות כשהיא מלווה במכות חרב, יגרום לכך שהאנשים יבינו שהם עומדים בפני סכנת חיים, והם ישיבו מלחמה, הם אפילו יאגפו אותנו על מנת לסגור לנו את דרך המילוט. אותו דבר נכון גם אם לפתע ננחת מגג גבוהה לתוך המון רב, האנשים יסתכלו עלינו, יעצרו מלכת ,יבחנו את מעשינו ובעצם יגרמו לשומרים לשים אלינו לב, דבר שכבר ברור שהוא מאד לא רצוי. ולבסוף, איך לא, נדבר על הגרפיקה... כאמור המשחק הוכרז במקור לפלייסטיישן 3 ומכאן שלרשות המפתחים עומד כח עיבוד רב שמנוצל היטב, פועל יוצא שאנו צפויים לקבל גרפיקה מעולה גם במחשב. התנועות של אלתייר צוירו ביד, וכך יש לו תנועה עבור כל מהלך, כל שלב עמוס לעייפה בפרטים, התנועות עצמן של אלתייר נראות טוב מאד, ואפילו תוארו כ-"חן קטלני". איני יודע אם פרץ זה של יצירתיות משחקית קשור לבואה של שחקנית חדשה למגרש, או שמא מדובר פשוט במהלך התפתחותי טבעי של תעשיית המשחקים, אבל דבר אחד בטוח, Assassin's Creed לא עשה כל כך הרבה רעש ב-E3 על כלום, יש כאן משחק מדהים שמשלב כמה אלמנטים לכדי רעיון מקורי ואם המשחק הסופי יהיה מלוטש לפחות כמו הדמו של E3, אז גם אני אעמוד בתור לרכוש את המשחק של "מעוף הנשר" (המשמעות של אלתייר בערבית, והנקודה ממנה החל הרעיון למשחק זה)
חלק 1 חלק 2 חלק 3 חלק 4 חלק 5 חלק 6 חלק 7